Social media Pub
Social media Pub

Trh prosperity Pivovarov Topvar na 41. ročníku medzinárodného festivalu o trvalo udržateľnom rozvoji Ekotopfilm

15.10.2014

Od pondelka 20. októbra do piatku 25. októbra t.r. je bratislavský hotel Tatra miestom konania už 41. ročníka Medzinárodného filmového festivalu Ekotopfilm. Jeden z jeho kľúčových motívov predstavuje prosperita, ktorá je ústredným posolstvom nového programu dlhodobo udržateľného rozvoja Pivovarov Topvar. Ak ani vám nie je ľahostajné, v akom prostredí žijete, neváhajte a príďte sa pozrieť na zaujímavé filmy, diskusie s tvorcami, ochutnať zdravé jedlá alebo získať nové nápady, ako prosperovať a že to ide aj zodpovedne. Vstup na všetky festivalové podujatia je bezplatný.

Trh prosperity – príďte si po naše nápady a prineste aj svoj!

streda  22. októbra 2014 od 16.30 do 20,00 hod. v hlavnej sále Prosperita hotela Tatra

Spoznajte príbehy úspešných startupov v oblasti gastronómie, tipy, ako uspieť pri rozbehnutí vlastného podnikania, ako zaujať vaše spotrebiteľské publikum a ako pri tom môže byť vaše podnikanie zodpovedné aj dlhodobo udržateľné. Účasť len pre osoby staršie ako 18 rokov.

16,30 – 17,00                       otvorenie Trhu prosperity a úvodný film

17,00 – 18,45                       panel Prosperita zblízka

18,45 – 19,30                       Najzaujímavejší nápad na prosperitu – čítajte ďalej!

19,30 – 21,00                       diskusia pri dobrom pive

Spíkri na Trhu prosperity

remenarova-original

Päť svetov Prosperity

Miroslava Remenárová, Pivovary Topvar

Veríme, že ak sa bude dariť naše spoločnosti, bude sa dariť aj nášmu okoliu a ľuďom, ktorí v ňom žijú. Na Ekotopfilme predstavujeme päť oblastí, na ktoré sa budeme do roku 2020 zameriavať. Trh prosperity je príležitosťou, ako si vymeniť skúsenosti a získať nové inšpirácie na to, aby sa nám spoločne darilo.

 kollar-original

Ako sa má robiť správne gastrobiznis na Facebooku?

Matúš Kollár, Account Manager v TRIAD Advertising

Môže sa malá reštaurácia odprezentovať na Facebooku rovnako kvalitne a efektívne, ako zavedená reštauračná sieť? Ako správne robiť gastrobiznis na Facebooku a kto sú na Slovensku tí naj v tejto oblasti? Odpovie Matúš Kollár z integrovanej reklamnej agentúry TRIAD Advertising, zodpovedný za komunikáciu značky Velkopopovický Kozel a online komunikáciu Pivovarov Topvar.

tauchmannova-original

Čo je domáce, to sa počíta?

Bohumila Tauchmannová, Občianske združenie Kvalita z našich regiónov

Tento rok bol po prvý raz dátum 16. október Národným dňom na podporu ekonomiky Slovenska „Pýtajme si slovenské“ a zarezonovali v ňom témy, na ktorý sa zameriava už viac ako štyri roky projekt Kvalita z našich regiónov. Jeho autorkou je Bohumila Tauchmannová dlhoročne pôsobí vo Zväze obchodu a cestovného ruchu SR ako členka predstavenstva a vedie komunikačnú sekciu. Riadi spoločnosť INCOMA Slovakia, ktorá organizuje mnohé známe podujatia zamerané na oblasť obchodu, marketingu a služieb a venuje sa taktiež práci v treťom sektore. V oblasti ekológie rozbieha ďalší vzdelávací projekt CSR zameraný na odpady s názvom Odpad je surovina.

 kona-original

Case study úspechu – Ako do roka vyrásť z nuly na dve prevádzky

Oto Kona, spolumajiteľ Regal Burger a milovník poctivého jedla

V roku 2013 sme po prvý krát grilovali na letných festivaloch a v januári tohto roku otvorili prvú prevádzku v centre Bratislavy. Základ je čerstvé slovenské hovädzie mäso zo Záhoria a poctivá žemľa podľa našej receptúry. Záujem predčil všetky najodvážnejšie sny, a tak o pár týždňov otvárame ďalšiu prevádzku.

 horvath-original

Aký má dopad na gastro prevádzky pozitívna alebo negatívna recenzia na blogoch? A dá sa žiť blogovaním o gastre?

Peter Horvath, Bratilicious.sk

Blog, za ktorým stojí dvojica Simona Arbesová a Peter Horváth dosiahol za 2 roky bez akejkoľvek vonkajšej finančnej podpory 35 000 unikátnych návštevníkov mesačne a stal sa jedným z hlavných faktorov, na ktorý Bratislavčania, ktorí sa chcú kvalitne najesť za poctivú cenu pri svojom výbere, prihliadajú. Je to momentálne najčítanejší nezávislý slovenský blog o gastroscéne na Slovensku so špecifickou cieľovou skupinou "kvalitného zákazníka" - materiálne, aj inteligenčne. V poslednom čase sa venujú spusteniu svojho startupu FoodCult, ktorý má za úlohu finančne podporiť dobrý podnik a dobrého zákazníka - a tak pomôcť slovenskej gastroscéne. Budú rozprávať o dopade pozitívneho či negatívneho hodnotenia na podniky, o tom, či sa vôbec dá gastro hodnotiť objektívne, prečo je pri výbere podniku najdôležitejší pomer cena:výkon a nakoniec aj o tom, či sa dá na Slovensku blogovaním o jedle zarobiť. Bratilicious nájdete na http://bratilicious.com a FoodCult na http://foodcult.sk

Zapojte svoj nápad na prosperitu!

Nenechajte si ho pre seba. Zašlite nám na e-mail ekotopfilm@pivovarytopvar.sk krátky popis svojho nápadu (max. 400 slov) na tému „Ako prosperovať v gastronómii, kde sa podáva pivo?“ Zo všetkých uchádzačov vyberie organizačný tím 20.10.2014 desiatich, ktorí dostanú šancu svoj nápad odprezentovať už 22.10.2014 priamo na Trhu prosperity na Ekotopfilme. Víťaz získa na štart realizácie svojho nápadu štartovací balíček v hodnote 500 €. Účasť bude umožnená len osobám nad 18 rokov. Podrobný štatút súťaže nájdete TU.

Čo prinesie tohtoročný Ekotopfilm?

Ekotopfilm je jediným festivalom na Slovensku s tak dlhou tradíciou, ktorý otvára témy dlhodobo udržateľného rozvoja. Každý z nás by mal chcieť pre seba aj svoje okolie čistý vzduch, dostupnú vodu, životné prostredie bez odpadov, s čím sa ruka v ruke očakáva aj zodpovednosť za to, čo robíme. 

Filmové aj skutočné zážitky

Tohtoročný festival Ekotopfilm počas piatich dní predstaví osemdesiat dokumentov z celého sveta, ktorých spoločnou témou sú ľudia, príroda a životné prostredie. „Tento rok sa návštevníci môžu tešiť na diskusie s tvorcami filmov, množstvo zaujímavých prezentácii na tému voda, odpady či zdravá výživa. Odporúčam aj exkluzívnu výstavu fotografii z rozvojových krajín aj Trh prosperity,“ povedal generálny riaditeľ festivalu Peter Lím.

Jedným z najlákavejších filmov je novinka reportéra TV JOJ Michala Rybanského s názvom Na úteku. Priblíži v ňom  hneď niekoľko žien, ktoré sa popasovali s osudom a dokázali zmeniť svoje životy. Diváci budú mať možnosť diskutovať s tvorcami filmov a nahliadnuť tak do zákulisia nakrúcania.

Ťahákom aktuálneho ročníku festivalu budú skutočné príbehy. Jednou z tém, na ktoré sa zameral, je celosvetový problém, ktorým je plytvanie potravinami. O svoju priamu životnú skúsenosť z toho, ako sa dá žiť aj bez peňazí a najesť sa napríklad z kontajnerových potravín, sa osobne podelí známy nemecký aktivista Raphael Fellmer, ktorý svoje zážitky popísal aj v knihe Život bez peňazí.

Generálny partner Ekotopfilmu, ktorými sú po prvý raz Pivovary Topvar, predstaví na festivalu prostredníctvom filmov svoj nový program Prosperita, ktorý tvorí päť svetov, zameraných na šetrenie vodou, energiou, znižovanie odpadov, podporu malých podnikov a zodpovednú konzumáciu alkoholu.

Päť dní, ktoré inšpirujú

Samotný festival ponúka množstvo sprievodných akcii pre všetky vekové kategórie. Pivovary Topvar predstavia v stredu 22. októbra Trh nápadov na prosperitu.

Vedeli by ste v kritickej situácii poskytnúť prvú pomoc? Ak nie, príďte na pútavú  prednášku uznávaného doktora Viliama Dobiáša. Fungovanie zákutí ľudského mozgu je pre vedcov stále záhadou. O mozgu sa dozviete viac na prednáške s hosťami Norbertom Žilkom a Tomášom Hromadkom z Nadácie Memory.

Zdravá výživa je už pár rokov aktuálnou témou. O tom, ako sú na tom Slováci a či jeme zdravo, príde porozprávať MUDr. Iveta Trusková z Úradu verejného zdravotníctva SR. Vo Food zóne budú môcť milovníci kávy degustovať 100 % organickú kávu z Ekvádoru s názvom Power Coffee. Zdravé recepty zo svojej kuchyne pripraví vychytená kuchárka Henrieta Peškovičová.

Vo filmovej sále Prosperita sa budú premietať dokumenty  a následne diskutovať s tvorcami. V Sale zóne sú pripravené prezentácie eko produktov ako sú Ekoheart kefky, Organic shop predstaví exotické plodiny a semienka, firma Zepter ukáže čističky vzduchu, vody a Eco produkt ponúkne pestrú škálu svojich eko výrobkov, ktoré si na mieste budete môcť kúpiť. V spolupráci so Slovnaftom organizátori Ekotopfilmu pripravili možnosť priniesť použitý kuchynský olej. Ten sa totiž dá oveľa efektívnejšie využiť! 

Aj vám sa v skriniach povaľujú staré mobily? Doneste ich! Zber starých telefónov je dlhodobou iniciatívou Orangeu, ktorou sa snaží spätne získať a ekologicky zlikvidovať čo najväčší počet mobilov. V spolupráci s H&M sme aj tento rok pripravili zberné boxy, do ktorých môžete priniesť svoje staré šaty, ktoré sa následne zrecyklujú.

Do projektu Free Food sa môžu zapojiť vsetci návštevníci tým, že na festival prinesú potraviny z domu, ktoré poputujú do rodín, kde je ich nedostatok. Spustí sa aj veľké upratovanie zastávok MHD v Bratislave, a to s podporou Dopravného podniku.

V Spolupráci s chránenou dielňou Manna si domov môžete odniesť  spomienkové predmety na tohtoročný Ekotopfilm. Nebude chýbať ani workshop s kamerami a študentmi vysokej školy, ktorí návštevníkom ukážu, ako sa natáča dokument  či pracuje s kamerou. Toto všetko a oveľa viac vás čaká v Kreative zóne.

Junior zóna láka tých najmladších rôznymi hrami, súťažami, aktivitami, prednáškami, maľovaním či tvorením z odpadov.

Ak toho na vás bude priveľa, oddýchnuť si môžete v Chillout zóne na pohodlných Tuli vakoch. 

Aj celebrity sa starajú

Životné prostredie nie je ľahostajné ani známym tváram, ktoré podporujú festival. Tento rok sa medzi ne zaradili Petra Polnišová, Milan Lasica, Ady Hajdu, Alena Heribanová, Adam Ďurica a mnohí ďalší.

Samozrejme nebude chýbať ani tvár festivalu Adela Banášová. Ekotopfilm je známy aj v zahraničí,  a dokonca nadchol aj  monacké knieža Alberta II., ktorý ho takto opísal: „S dojatím si spomínam na moju návštevu festivalu v roku 2006, keď som bol poctený ocenením. Nad osobnými spomienkami stoja ciele a filozofia Ekotopfilmu, ktoré považujem za kľúčové: podeliť sa o informácie, vzdelávať a hľadať riešenia, ako aj presviedčať a apelovať. Úlohy festivalu sú veľmi dôležité. Čeliť výzvam ochrany nášho životného prostredia a potreba varovať našich súčasníkov.“

Pred rokom sa na príprave plagátu k festivalu podieľal aj svetoznámy fotograf Oliver Gast. Po Bratislave poputuje festival do Košíc a do Žiliny. Tento rok bude Ekotopfilm výnimočným aj tým, že zavíta do viac ako 50 miest po celom Slovensku. Špeciálnym karavanom prinesiesvoje filmy práve tým, ktorí nemohli byť na premietaní v Bratislave, Žiline a Košiciach.

Viac informácii nájdete na www.ekotopfilm.sk a na Facebooku.

Trh prosperity Pivovarov Topvar na 41. ročníku medzinárodného festivalu o trvalo udržateľnom rozvoji Ekotopfilm